Skip to content

Service en onderhoud

Via het serviceformulier op onze website kun je service- en onderhoudsbeurten aanvragen en verschillende meldingen doorgeven.

Wanneer je een Ebike4Delivery bij ons leaset, kies je automatisch voor de bijhorende services. Deze bijlage is een verduidelijking van de services die wij, Ebike4Delivery, leveren in opdracht van de verschillende leasemaatschappijen waarmee wij samen werken. Ook beschrijft dit wat wij van de gebruiker verwachten om onze services goed uit te kunnen voeren.

Welke services je ontvangt

Bij het leasen van onze bezorgfiets ontvang je 2 of 4 onderhoudsbeurten per jaar (tot een maximum van 10.000 km per jaar), waarbij wij op locatie komen om de Ebike4Delivery te checken op:

  • slijtages;
  • de algemene werking;
  • veiligheid.

Daarnaast ben je met een leasecontract verzekerd tegen diefstal en schade, waarbij er een eigen risico van €250,- geldt. Wanneer je service nodig hebt en je Ebike4Delivery niet direct op locatie gerepareerd kan worden, ontvang je van ons een leenfiets totdat je Ebike4Delivery weer is hersteld.

Het leasen van de Ebike4Delivery GEN2+

Voor dit model van de Ebike4Delivery gelden de volgende voorwaarden:

  • Je krijgt 4x per jaar onderhoud (op aanvraag).
  • Als tijdens het uitvoeren van onderhoud blijkt dat onderdelen versleten zijn, worden deze binnen de overeenkomst en bij goed gebruik van de Ebike4Delivery vervangen, met (per jaar) een maximum van:
    • 2 setjes remblokken
    • 1 remschijf
    • 1 ketting inclusief 1 tandwielset
    • 1 set buitenbanden
    • 1 middenstandaard
  • In Nederland geldt 24 uurs service (voor 20:00 gemeld via het daarvoor bestemde serviceformulier, de volgende dag een oplossing).
  • In Duitsland en België geldt 48 uurs service (voor 20:00 gemeld via het daarvoor bestemde serviceformulier, binnen twee dagen een oplossing).

Het leasen van de Ebike4Delivery GEN3

Voor dit model van de Ebike4Delivery gelden de volgende voorwaarden:

  • Je krijgt 2x per jaar onderhoud (op aanvraag).
  • Als tijdens het uitvoeren van onderhoud blijkt dat onderdelen versleten zijn, worden deze binnen de overeenkomst en bij goed gebruik van de Ebike4Delivery vervangen, met (per jaar) een maximum van:
    • 2 setjes remblokken
    • 1 remschijf
    • 1 riem inclusief 1 poelie (tandwiel)
    • 1 set buitenbanden inclusief airless binnentube
    • 1 middenstandaard
  • In Nederland geldt 24 uurs service (voor 20:00 gemeld via het daarvoor bestemde serviceformulier, de volgende dag een oplossing).
  • In Duitsland en België geldt 48 uurs service (voor 20:00 gemeld via het daarvoor bestemde serviceformulier op de website, binnen twee dagen een oplossing).

Hoe meld ik service aan?

Om een service -of onderhoudsbeurt aan te vragen, kun je eenvoudig het serviceformulier op onze website invullen. Hiervoor heb je het framenummer van de desbetreffende Ebike4Delivery nodig. Het framenummer bevindt zich boven de accubak en tussen de trappers. Mocht dit nummer onleesbaar zijn, kun je ook het fietsnummer aan ons doorgeven. Het formulier staat slechts één framenummer per formulier toe. Vul dus per fiets het serviceformulier opnieuw in.

Onze werktijden zijn:

  • dagelijks van 09:00 – 21:00 uur voor het verhelpen van storingen;
  • van maandag tot vrijdag van 09:00 – 21:00 uur voor het verrichten van onderhoud.

Voor vragen en/of opmerkingen kun je mailen naar service@ebike-nederland.com. De mail wordt zo spoedig mogelijk beantwoord.

Dekking

Er zijn bepaalde scenario’s waarbij geen garantie wordt verleend. Deze scenario’s kunnen dus leiden tot extra kosten. Kosten aan de Ebike4Delivery zijn niet gedekt wanneer:

  • de Ebike4Delivery vies is tijdens onderhoud. Om onze werkzaamheden goed uit te kunnen voeren, dient de Ebike4Delivery schoon te zijn. Zo niet, worden hier €15,- schoonmaakkosten voor doorberekend;
  • de bezorgfiets door gebruikerssporen beschadigd is (zoals krasjes, putjes en deukjes), die het functioneren van de Ebike4Delivery niet hinderen. Dit is onvermijdelijk en wordt niet gerepareerd;
  • je schade hebt die door deugdelijk gebruik voorkomen had kunnen worden, bijvoorbeeld door:
    • door te rijden met beginnende schades of slijtages;
    • de bezorgfiets is gebruikt voor het vervoeren van personen;
    • de bezorgfiets zwaarder te hebben belast dan toegestaan. De maximale draagkracht is voorop 20 kg en achterop 30 kg.
  • iemand anders dan de monteurs van Ebike4Delivery aan de bezorgfiets hebben gesleuteld;
  • er eventuele inkomstenderving ontstaat door het niet kunnen gebruiken van de Ebike4Delivery;
  • je schade hebt aan de boxen. Deze worden eenmalig verstrekt;
  • je schade hebt aan derden.

Accuprotocol

Vaak is de accucapaciteit gedaald door het verkeerd opladen of verkeerd gebruiken van de accu. Vandaar dat er een aantal voorwaarden aan het vervangen van de accu verbonden zijn:

  • De accucapaciteit mag niet gedaald zijn tot (onder) 85% na 12 maanden of 70% na 24 maanden. Is dit wèl het geval, dan wordt je accu vervangen. Hiervoor wordt de accu eerst door ons getest. Dit doen wij volgens de richtlijnen omtrent het opladen van de accu, zoals het laden van de accu op kamertemperatuur. De uitkomsten van deze test worden gedeeld en zijn leidend.
  • Als uit de test blijkt dat er niet volgens de richtlijnen is omgegaan met de accu en je dus zelf verantwoordelijk bent voor de stagnering van de accucapaciteit, worden er behandelingskosten en verzendkosten (t.w.v. €17,50 excl. BTW) doorberekend.
  • Heeft de accu valschade, dan dient de accu per direct vervangen te worden vanwege brandgevaar. De kosten van de vervanging van de accu voor eigen rekening.

Kijk voor de richtlijnen over het laden en het gebruik van de accu bij onze gebruikerstips.

Schade (door ongeluk)

Het kan zijn dat je bezorgers te maken krijgen met een vervelende verkeerssituatie en de bezorgfiets hierdoor beschadigd. In dat geval dien je altijd direct het schadeformulier in te vullen met de eventuele betrokken derde partij en deze door te sturen naar info@ebike4delivery.com. Gebruik hiervoor het Europees Schadeformulier (klik voor download) of de “Schade App” uit de Play Store of App Store. Vul hierbij beide kanten van het formulier in. Er geldt altijd een eigen risico van €250,-.

Let op: schade aan derden (WA) is niet gedekt, het geleasede object wel.

Diefstal

Het kan voorkomen dat je Ebike4Delivery gestolen wordt. Mocht dit gebeuren, dien je altijd direct aangifte te doen bij de politie. Stuur vervolgens het aangifterapport en de 2 originele sleutels (niet nagemaakt) aangetekend per post naar ons hoofdkantoor op Kovel 11, 5431ST Cuijk t.a.v. de afdeling verkoop. Komen de sleutels niet binnen 1 werkweek na aangifte binnen of onvolledig binnen, dan wordt de volledige resterende boekwaarde inclusief een boete van €150,- in rekening gebracht. Er geldt altijd een eigen risico van €250,-.

Is de Ebike4Delivery gestolen, terwijl de fiets niet op slot stond? Dan valt dit niet onder de verzekering en zijn de kosten voor het vervangen of vergoeden van de Ebike4Delivery voor eigen rekening.

Sleutelservice

Ben je een sleutel van de bezorgfiets kwijt of zijn ze gestolen? Dan kun je eenvoudig via de AXA Sleutelservice een reservesleutel bestellen. Meld ons dat je dit hebt gedaan via ons serviceformulier. Wanneer je reservesleutels hebt aangevraagd, maar dit ons niet is gemeld, ben je niet verzekerd tegen diefstal van je Ebike4Delivery

Ben je beide sleutels van de bezorgfiets kwijt of zijn ze gestolen? Vul dan het serviceformulier in om een geheel nieuw AXA-slot aan te vragen. Het doorslijpen en vervangen van het slot valt onder het eigen risico.

error: Content is protected !!