Service -en onderhoud

Via het serviceformulier op onze website kun je service -en onderhoudsbeurten aanvragen.

Belangrijk om te weten voordat je service of onderhoud aanmeldt:

  • Voor een servicebeurt dien je altijd het serviceformulier in te vullen. Het niet juist invullen van het serviceformulier kan leiden tot vertraging en/of extra kosten. Andere manieren van serviceaanvragen worden niet geaccepteerd.
  • Het formulier staat slechts één framenummer per formulier toe. Heb je meerdere fietsen die een service -of onderhoudsbeurt nodig hebben? Verstuur het formulier dan per fiets opnieuw. Voor fietsen die niet zijn aangemeld via het serviceformulier wordt een nieuwe afspraak ingepland.
  • Lees voor het invullen van het serviceformulier de deze voorwaarden goed door. Het zich niet houden aan de voorwaarden kan leiden tot extra kosten.

Service

  • Wij komen binnen 24 uur* op een service-afspraak wanneer de DeliverEbike een elektrische storing heeft en dus niet meer in gebruik kan worden genomen.
  • Wanneer er zich kleine defecten voordoen, maar de fiets nog steeds kan worden gebruikt, worden deze op de route gerepareerd. Dit zal dan niet binnen 24 uur plaatsvinden.
  • Bij schade aan de boxen of het montagesysteem van de boxen dienen foto’s bijgevoegd te worden.
  • Vul de gegevens in van de contactpersoon die binnen 16 uur na aanmelding van het serviceformulier bereikbaar is.
  • Bij een service-afspraak wordt er slechts gekeken naar wat je voor service hebt aangemeld. Zorg dus dat je alle gebreken meldt.

*Wij proberen onze 24-uurs service zo veel mogelijk in acht te houden. Mochten we dit onverhoopt toch niet kunnen realiseren, is er geen enkele vorm van compensatie mogelijk.

Onderhoud

  • Onderhoud van de DeliverEbikes vindt 4 keer per jaar (1x in het kwartaal) plaats onder het leasecontract. Het onderhoud vindt plaats op aanvraag, dus na invulling van het serviceformulier.
  • In het onderhoud van de DeliverEbikes in het leasecontract is jaarlijks maximaal inbegrepen: 4 setjes remblokken, 1 remschijf, 1 ketting, 1 tandwielset en 1 set buitenbanden. Overige artikelen vallen hier niet onder en dienen betaald te worden.

Bij een onderhoudsbeurt wordt het volgende nagekeken:

  • Banden – spanning en profiel
  • Balhoofd/stuur – speling
  • Spaken – breuken en spanning
  • Remmen – afstellen of vervangen
  • Trapas – speling
  • Lampen – werking
  • Standaard – afstellen en smeren
  • Ketting – spanning en smeren
  • Slot – werking
  • Zadel/ handvaten – slijtage en comfort
  • Boxen – speling

Schade

  • Bij schade dien je een schadeformulier in te vullen en mee te sturen in het serviceformulier. Deze kun je hier of bij het serviceformulier downloaden.
  • Meld schade direct nadat het gebeurd is!

Let op: zonder schadeformulier kom je niet in aanmerking voor vergoeding van de verzekering.

Diefstal

Wanneer er sprake is van diefstal van de DeliverEbike dien je aangifte te doen bij de politie. Je dient de 2 sleutels en het proces-verbaal via aangetekende post naar ons toe te sturen. Meld de diefstal ook via ons serviceformulier.

Mocht de fiets door eigen toedoen zijn gestolen, bijvoorbeeld door de sleutels erin te laten zitten, zal de verzekering de vergoeding weigeren en zal je dit zelf moeten vergoeden. Zet je DeliverEbike dus altijd op slot!

Sleutelservice

Via de AXA Sleutelservice kun je veilig en snel een reservesleutel voor je AXA-fietsslot bestellen. Meld dat je dit hebt gedaan via ons serviceformulier. Doe je dit niet? Ben je niet verzekerd tegen diefstal van je DeliverEbike.

Ben je de sleutels kwijt of zijn ze gestolen? Vul dan het serviceformulier in om een nieuw AXA-slot aan te vragen. 

error: Content is protected !!