Skip to content

Het coronavirus in de bezorgbranche: bezorgdiensten mogen blijven bezorgen, afhalen mag niet meer.

Grafisch vormgever Rianne Gouwens - Ebike4Delivery

Rianne

Het coronavirus raakt iedere sector in Nederland, zo ook de horeca. Vanaf 15 maart moesten alle horecagelegenheden hun deuren sluiten. Maar hoe zit dat met de bezorgsector?

Leestijd: 3 minuten | laatste update: 17-3-2020

Afhalen bij restaurants is tot 6 april niet meer mogelijk. Dat heeft het Ministerie van VWS vandaag besloten.

Update 17-3-2020: afhalen is onder strikte richtlijnen toch toegestaan. Lees hier verder.

Dit om de verspreiding van het virus zo goed mogelijk te kunnen beperken. Het brengt veel horecagelegenheden in moeilijkheden. Zo hebben verschillende restaurants al aangekondigd dat ze (tijdelijk) gaan bezorgen, om zo toch nog inkomsten te kunnen draaien. Want, thuisbezorging mag nog wel.

Dit moet echter wel contactloos gebeuren. Dat betekent dat het contact tussen de klant en de bezorger zo veel mogelijk beperkt moet worden. De bestelling wordt hierbij bij de deur gelegd, waarnaar de bezorger vervolgens gepaste afstand neemt. Online betalingen hebben de voorkeur. Wanneer dit niet mogelijk is, wordt er alleen contactloos gepind. Contant geld wordt in het algemeen niet meer aangenomen. Hoe dat precies in zijn werking gaat, zie je via deze link in de video van RTL Nieuws onderaan de pagina: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5053526/dominos-jumbo-corona-supermarkten-contactloos-betalen-bezorgen-pizza

Thuisbezorgd.nl, Ubereats, Deliveroo en Domino’s Pizza hebben kenbaar gemaakt dat ze gewoon blijven bezorgen. Ook houden alle restaurants rekening met de hygiënevoorschriften van het RIVM. Kwalitaria wilt ervoor zorgen dat al hun leden zo snel mogelijk kunnen bezorgen. Ook stelt het FHC een marketingpakket samen om bezorging extra aandacht toe te kennen. 

Als je dus als horecaondernemer nog inkomsten wil draaien, kan het beginnen met bezorgen een goede oplossing zijn. Ebike4Delivery biedt hier natuurlijk de middelen voor. Je kunt ons altijd bellen voor passend advies. 

En hoe zit het bij jullie?

Ebike4Delivery is vooralsnog gewoon operationeel. Service en reparaties blijven we uitvoeren. Wij houden ons hierbij aan de richtlijnen van het RIVM. Echter hebben we wel te maken met een beperkte inzet van onze servicemonteurs. Daarnaast ondervinden wij ook vertraging van de levering van onderdelen, waardoor reparaties wat langer op zich laten wachten dan klanten van ons gewend zijn. Wij doen er alles aan om onze klanten zo snel mogelijk te helpen. Om onze service-afdeling en onze klantenservice niet te zwaar te belasten, vragen wij alle klanten hun servicemeldingen zo nauwkeurig mogelijk te vermelden via het daarvoor bestemde serviceformulier.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws!

Meer weten? Download onze gratis whitepaper!

Download de whitepaper

error: Content is protected !!