FAQ

Hier kun je de meest gestelde vragen en de antwoorden vinden:

De specificaties zijn hier te vinden.

De reikwijdte van de accu is afhankelijk van het aantal ampère, de bandenspanning, het rijgedrag van de bezorger, het totale gewicht en de (weers)omstandigheden. Met een accu van 14 ampère kun je gemiddeld tussen de 50 en 70 kilometer fietsen.

De specificaties van onze boxen zijn hier te vinden.

De specificaties van onze accu’s zijn hier te vinden. Hoe je met de accu en acculader dient om te gaan lees je hier.

Onze accessoires en een doorverwijzing naar onze partners zijn hier te vinden.

Je dient een service -en/of onderhoudsbeurt op te geven via ons serviceformulier. Ook wanneer de fiets schade heeft opgelopen, is gestolen of wanneer je reservesleutels hebt aangevraagd dien je dit aan ons door te geven via het serviceformulier. Je hebt hiervoor het framenummer van je DeliverEbike nodig. Er kan maar een fiets per formulier worden verwerkt.

Heb je dus meer fietsen die gecontroleerd dienen te worden? Moet je per fiets een apart formulier opsturen.

Het framenummer bevindt zich boven de accubak, in de accubak en tussen de trappers. Mocht deze onleesbaar zijn, vul je het fietsnummer in.

Het fietsnummer bevindt zich tussen de trappers. Niet iedere DeliverEbike heeft een fietsnummer! Mocht je ook geen framenummer hebben, kun je ook het sleutelnummer aan ons doorgeven.

Bij een onderhoudsbeurt wordt het volgende nagekeken:

  • Banden – spanning en profiel
  • Balhoofd/stuur – speling
  • Spaken – breuken en spanning
  • Remmen – afstellen of vervangen
  • Trapas – speling
  • Lampen – werking
  • Standaard – afstellen en smeren
  • Ketting – spanning en smeren
  • Slot – werking
  • Zadel/ handvaten – slijtage en comfort
  • Boxen – speling

Bij een leasecontract vallen slijtende onderdelen onder de voorwaarden van het contract (maximaal per kalenderjaar: 1 ketting, 4 setjes remblokken, 1 set buitenbanden, 1 tandwiel en 1 remschijf). Overige onderdelen of vernielde onderdelen, dienen altijd zelf betaald te worden.

  • Lekke banden: deze kun je laten repareren bij je lokale fietsmakelaar. Dit hoeft niet aangemeld te worden via het serviceformulier;
  • Kapotte fietsbel: deze versturen wij per post. Om een nieuwe aan te vragen dien je het serviceformulier in te vullen;
  • Kapotte zadelklem: deze versturen wij per post. Om een nieuwe aan te vragen dien je het serviceformulier in te vullen;
  • Defecte acculader: deze versturen wij per post. Om een nieuwe aan te vragen dien je het serviceformulier in te vullen;
    Tip: vaak zijn de acculaders niet defect, maar moeten ze slechts even afkoelen. Kijk bij de gebruikerstips hoe je moet omgaan met acculaders.
  • Kapotte standaard: deze repareren wij op de route. Om een nieuwe aan te vragen dien je het serviceformulier in te vullen.
  • Onderdelen die vernield zijn

Wij komen op een service-afspraak wanneer de DeliverEbike een elektrische storing heeft en de fiets ook daadwerkelijk niet meer te gebruiken is. Kleine defecten zoals een kapot zadel worden op de route gerepareerd.

In een leasepakket zitten standaard 4 onderhoudsbeurten per kalenderjaar inbegrepen. Deze dien je zelf (per fiets) aan te melden via het serviceformulier. Wij komen dus alleen wanneer je onderhoud aanvraagt.

Je dient hier aangifte van te doen bij de politie. Vervolgens dien je het proces-verbaal inclusief de 2 originele sleutels (verplicht) per aangetekende post naar ons op te sturen.

Bij een leasecontract ben je automatisch verzekerd tegen diefstal met een eigen risico van €150,- per gebeurtenis. Hierbij is het wel belangrijk dat je 2 originele sleutels en een proces-verbaal naar ons toe stuurt. Bij een koopcontract kun je helaas geen diefstalverzekering afsluiten.

Schade dien je via ons serviceformulier (per fiets) aan te melden. Hierbij dien je ook een ingevuld schadeformulier mee te sturen.

Bij een leasecontract ben je automatisch verzekerd tegen schade met een eigen risico van €150,- per gebeurtenis. Hierbij is het wel belangrijk dat je een ingevuld schadeformulier naar ons toestuurt. Bij een koopcontract kun je helaas geen schadeverzekering afsluiten.

Je krijgt vervangend vervoer wanneer de fiets niet meer bruikbaar of gestolen is. Het vervangend vervoer wordt naar je toegebracht en wanneer de fiets weer in orde is bij je omgewisseld.

  • Lekke banden;
  • Een kapotte standaard;
  • Schade door het niet of te laat melden van storingen of problemen;
  • Fietsen die gestolen zijn doordat de fiets niet op slot stond;
  • Wanneer de fiets schade heeft opgelopen door eigen toedoen.

Het bestelproces is als volgt:

  1. Je hebt onze offerte geaccepteerd;
  2. Wanneer je een aanvraag voor een leasecontract hebt gedaan, worden je gegevens doorgestuurd naar de leasemaatschappij;
  3. Er wordt een contract opgesteld;
  4. Je hebt het contract ondertekend naar ons terug gestuurd;
  5. Je hebt eventuele bestanden t.b.v. de branding op de DeliverEbike(s) en box(en) naar ons toe gemaild;
  6. Je order wordt verwerkt;
  7. Er wordt een afspraak met je gemaakt om de bestelde producten te bezorgen.

Onze producten worden zo snel mogelijk na ondertekening van het contract, na het ontvangen van de betaling en het ontvangen van de bestanden voor de eventuele branding, geleverd.

Neem contact met ons op voor meer informatie over onze leasevoorwaarden.

Neem contact met ons op voor meer informatie over onze koopvoorwaarden.

Na het leasecontract keren de producten bij ons terug. Je kunt er dan voor kiezen om een nieuw leasecontract af te sluiten. Je kunt de fiets niet vanuit je leasecontract overkopen. Je kunt ook een koopcontact afsluiten: je krijgt dan een geheel nieuwe fiets.

Bij een refurbished DeliverEbike dien je een aanbetaling te doen van €250,-. Dit is standaard bij Thuisbezorgd.nl en telt niet als borg. Kijk voor de prijzen en de voorwaarden in de Thuisbezorgd.nl shop.

Een vergelijking tussen leasen en kopen is hier te vinden.

Staat je vraag er niet bij? Stel hem dan hier:

error: Content is protected !!