Service and maintenance

Read here all about the service and maintenance of Ebike4Delivery that you receive when leasing your bicycle!

Through our serviceform You can request service and maintenance on our website and submit various notifications.

Wanneer u een DeliveryEbike of DeliveryEscooter bij ons leaset, kiest u automatisch voor de bijhorende services. Deze bijlage is een verduidelijking van de services die wij, Ebike4Delivery, leveren in opdracht van onszelf of van de externe leasemaatschappij waarmee wij mee samenwerken. Ook beschrijft deze bijlage het onderhoud wat wij van de gebruiker verwachten om onze services goed uit te kunnen voeren.

                                                De service die u ontvangt

                                                Tijdens uw lease kunnen wij in de volgende servicepunten voorzien betreft de DeliveryEbike(s):

                                                • U krijgt 2x per jaar onderhoud (op aanvraag) bij de GEN3. Bij de GEN2+ krijgt u 4x per jaar onderhoud (op aanvraag). Tijdens de onderhoudsbeurt komt er een monteur van ons serviceteam langs op locatie om uw DeliveryEbike(s) te controleren en te verbeteren op de volgende punten;

                                                - Slijtages;
                                                - De algemene werking;
                                                - Veiligheid.

                                                • Wanneer u service nodig heeft en uw DeliveryEbike(s) niet direct op uw locatie gerepareerd kan worden, ontvangt u van ons een tijdelijke leenEbike totdat uw DeliveryEbike weer is hersteld bij een van onze grote servicepunten.

                                                • Als tijdens het uitvoeren van onderhoud blijkt dat onderdelen versleten zijn, worden deze binnen de overeenkomst en bij goed gebruik van de DeliveryEbike vervangen, met (per jaar) een maximum van:

                                                - 2 setjes remblokken;
                                                - 1 remschijf;
                                                - 1 riem inclusief 1 poelie (tandwiel);
                                                - 1 set buitenbanden inclusief airless binnentube;
                                                - 1 zijstandaard.

                                                • In Nederland geldt 24-uurs service (voor 18:00 gemeld via het daarvoor bestemde serviceformulier, de volgende dag een oplossing).

                                                • In Duitsland en België geldt 48-uurs service (voor 18:00 gemeld via het daarvoor bestemde serviceformulier op de website, binnen twee dagen een oplossing

                                                • Snelle schakeling en goede bereikbaarheid met het serviceteam wat zo snel mogelijk voor jou de service oplossing voorziet.


                                                Tijdens uw lease kunnen wij in de volgende servicepunten voorzien betreft de DeliveryEscooters:

                                                • U krijgt om de 4x per jaar onderhoud (op aanvraag).

                                                Tijdens de onderhoudsbeurt komt er een monteur van ons serviceteam langs op locatie om uw DeliveryEscooter(s) te controleren en te verbeteren op de volgende punten;

                                                - Slijtages;
                                                - De algemene werking;
                                                - Veiligheid.

                                                • Wanneer u service nodig heeft en uw DeliveryEscooter(s) niet direct op uw locatie gerepareerd kan worden, ontvangt u van ons een tijdelijke leenEscooter totdat uw DeliveryEscooter weer is hersteld bij een van onze grote servicepunten. Als tijdens het uitvoeren van onderhoud blijkt dat onderdelen versleten zijn, worden deze binnen de overeenkomst en bij goed gebruik van de DeliveryEscooter vervangen, met (per jaar) een maximum van:

                                                - 4 setjes remblokken;
                                                - 1 remschijf;
                                                - 1 aandrijfset;
                                                - 1 set buitenbanden;
                                                - 1 V-snaar.

                                                • In Nederland geldt 24-uurs service (voor 18:00 gemeld via het daarvoor bestemde serviceformulier, de volgende dag een oplossing).

                                                • In Duitsland en België geldt 48-uurs service (voor 18:00 gemeld via het daarvoor bestemde serviceformulier op de website, binnen twee dagen een oplossing

                                                • Snelle schakeling en goede bereikbaarheid met het serviceteam wat zo snel mogelijk voor jou de service oplossing voorziet.

                                                Hoe meldt u service aan?

                                                Is uw DeliveryEbike/DeliveryEscooter toe aan service of onderhoud ? Of heeft hij schade opgelopen? Wij staan altijd klaar om u te helpen! Alle service-, onderhouds- en schademeldingen kan u via het serviceformulier op onze website aanvragen. Let op: dit formulier is niet bedoeld voor meldingen over een gestolen fiets of kwijtgeraakte sleutels!

                                                Via het serviceformulier kan u het volgende aanvragen:
                                                - Een servicebeurt: wanneer er iets kapot is aan de DeliveryEbike(s)/DeliveryEscooter(s);
                                                - Een onderhoudsbeurt: een check door onze monteurs om na te kijken of de DeliveryEbike/DeliveryEscooter nog in de juiste staat verkeerd;
                                                - Er is schade door een (verkeers)ongeval.

                                                Let op! Is uw DeliveryEbike/DeliveryEscooter gestolen? Mail dan naar service@ebike-nederland.com. Heeft u nieuwe sleutels nodig? Raadpleeg dan de AXA Sleutelservice. Voor deze genoemde gevallen is het NIET de bedoeling dat serviceformulier wordt ingevuld.

                                                Voor alle vragen gerelateerd aan de boxen van uw DeliveryEbike(s)/DeliveryEscooter(s), graag contact opnemen met de Salesafdeling van Ebike4Delivery. Dit kan telefonisch of u kan mailen naar: info@ebike4delivery.com.

                                                Belangrijk: het formulier staat slechts één framenummer per formulier toe. Heeft u meerdere DeliveryEbikes of DeliveryEscooters die service of onderhoud nodig hebben? Verstuur het formulier dan per DeliveryEbike of DeliveryEscooter een formulier. Lees voor het invullen van het serviceformulier de service -en onderhoudsvoorwaarden.
                                                Het niet houden aan de voorwaarden kan leiden tot extra kosten.

                                                Heeft u een dringende vraag of opmerking? Mail dan naar service@ebike-nederland.com. Uw mail wordt dan zo spoedig mogelijk beantwoord. Let op: via dit e-mailadres kan u geen servicemeldingen doorgeven, dat kan alleen via het formulier!

                                                De bereikbaarheid van het serviceteam:
                                                • maandag – vrijdag 08:30 – 20:00 uur;

                                                • zaterdag en zondag van 10:00 – 17:00 uur .

                                                Dekking

                                                Er zijn bepaalde scenario’s waarbij geen garantie wordt verleend. Deze scenario’s kunnen dus leiden tot extra kosten.
                                                Kosten aan de Ebike4Delivery zijn niet gedekt wanneer:

                                                 
                                                • De DeliverEbike/DeliverEscooter vies is tijdens onderhoud. Om onze werkzaamheden goed uit te kunnen voeren, dient de DeliverEbike/DeliverEscooter schoon te zijn. Zo niet, worden hier €15,- schoonmaakkosten voor doorberekend;

                                                • the delivery bike is damaged by user traces (such as scratches, pits and dents), which do not hinder the functioning of the Ebike4Delivery. This is unavoidable and will not be repaired;

                                                • you have damage that could have been prevented through proper use, for example by:

                                                - Door te rijden met beginnende schades of slijtages;
                                                - De DeliverEbike/DeliverEscooter is gebruikt voor het vervoeren van personen;
                                                - De DeliverEbike/DeliverEscooter zwaarder te hebben belast dan toegestaan. De maximale draagkracht is voorop 20 kg en achterop 30 kg.


                                                • parts such as a saddle, seat post, handles, etc. are missing (these will not be replaced free of charge)

                                                • Iemand anders dan de monteurs van Ebike4Delivery aan de DeliverEbike/DeliverEscooter hebben gesleuteld;

                                                • any loss of income is caused by not being able to use the Ebike4Delivery;

                                                • you have damage to the boxes. These are provided once;

                                                • U schade heeft aan derden.

                                                Pay attention! Are you not present at the time that you have agreed with our service? Then €75 in call-out costs will be charged

                                                Schade

                                                Het kan zijn dat je bezorgers te maken krijgen met een vervelende verkeerssituatie en de DeliverEbike/DeliverEscooter hierdoor beschadigd. In dat geval dien je altijd direct het schadeformulier in te vullen met de eventuele betrokken derdepartij en deze door te sturen naar info@ebike4delivery.com. Gebruik hiervoor het Europees Schadeformulier of de “Schade App” uit de Play Store of App Store. Vul hierbij beide kanten van het formulier in. Er geldt altijd een eigen risico van €250,-.

                                                Let op: schade aan derden (WA) is niet gedekt, het geleasede object wel. Daarom raden wij ook ten zeerste aan om zelfeen wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA) af te sluiten over de DeliverEbikes/DeliverEscooters.


                                                Diefstal

                                                Het kan gebeuren dat uw DeliverEbike/DeliverEscooter gestolen wordt. Mocht dit gebeuren, dien je altijd direct aangifte te doen bij de politie. Stuur vervolgens het aangifte rapport naar info@ebike4delivery.com. De 2 originele sleutels (niet nagemaakt) dienen verstuurd te worden naar het hoofdkantoor Ebike4delivery, Nieuwe Dukenburgseweg 9, 6534AD te Nijmegen. Hierbij is het belangrijk dat u duidelijk bij uw sleutels aangeeft over welke DeliverEbike (framenummer) het gaaten de firmagegevens van welke bedrijf de 2 sleutels afkomen.

                                                Komen de sleutels na 1 werkweek na aangifte niet of onvolledig binnen, dan wordt de volledige resterende boekwaarde inclusief een boete van €150,- in rekening gebracht. Er geldt altijd een eigen risico van €250,-.

                                                Was your Ebike4Delivery stolen while it was not locked? Then this is not covered by the lease conditions and the costs for replacing or reimbursing the Ebike4Delivery are for your own account.

                                                Sleutelservice

                                                Bent u een sleutel van de DeliverEbike kwijt of zijn ze gestolen? Dan kan u eenvoudig via de AXA Sleutelservice een reservesleutel bestellen. Bij verlies, schade of vervanging aan de sleutels, dient dit schriftelijk gemeld te worden bij het hoofdkantoor van Ebike4delivery. Tevens dient dit ook gemeld te worden bij de desbetreffende leasemaatschappij waar u aan verbonden zit.

                                                Accuprotocol

                                                Vaak is de accucapaciteit gedaald door het verkeerd opladen of verkeerd gebruiken van de accu. Vandaar dat er eenaantal voorwaarden aan het vervangen van de accu verbonden zijn:

                                                • The battery capacity must not have fallen to (below) 85% after 12 months or 70% after 24 months. If this is the case, your battery will be replaced. For this, the battery is first tested by us. We do this in accordance with the guidelines for charging the battery, such as charging the battery at room temperature. The results of this test are shared and are leading.

                                                • If the test shows that the battery has not been handled in accordance with the guidelines and you are therefore responsible for the stagnation of the battery capacity, handling costs and shipping costs (worth €17.50 excl. VAT) will be charged.

                                                • If the battery is damaged by a fall, the battery must be replaced immediately due to the risk of fire. The cost of replacing the battery at your own expense

                                                • Mocht de accu afgekeurd worden wegens onveilige redenen, dan zal de accu in beslag genomen worden. Hierbij isEbike4delivery niet verantwoordelijk. De accu zal dan teruggaan naar de fabrikant. De kosten van de vervanging van de accu zijn ook dan voor eigen rekening.


                                                Zelfonderhoud

                                                Zelf onderhoud doen is altijd belangrijk! Zorg dat u goed omgaat met uw DeliverEbike/DeliverEscooter. Dit voorkomt ookveelvuldig gebruik van de service. Hieronder vind u handige doe-het-zelf tips om zo zorgvuldig met uwDeliverEbike/DeliverEscooter om te gaan:

                                                • Ga niet op de DeliverEbike/DeliverEscooter zitten wanneer de standaard is uitgeklapt, hier zijn ze niet voor gemaakt;

                                                • Trap als bezorger, bij de DeliverEbike, zo veel mogelijk mee met de Ebike; dit vergroot de actieradius;

                                                • Houd de bandenspanning altijd op 3,5 bar: dit vergroot de actieradius en verkleint de kans op een lekke band;

                                                • Rem vooral met de terugtraprem (of de terugtraprem en handrem samen); de handrem alleen is vooral bedoelt vooreen noodstop;

                                                • Rem bij de DeliverEscooter vooral met de achterrem. De voorrem is vooral bedoelt in combinatie met de achterrem bijeen noodstop;

                                                • Geef bezorgers per dag één vaste DeliverEbike/DeliverEscooter en accu; controleer en registreer deze aan het beginen einde van iedere shift;

                                                • Houd bij koud weer de accu's zoveel mogelijk binnen;

                                                • Zorg er bij het verwijderen of plaatsen van de accu voor dat de accu uitstaat;

                                                • Maak de Ebike4Delivery regelmatig schoon: het is tevens uw visitekaartje!;

                                                • Meld klachten en storingen zo snel mogelijk via het serviceformulier; doorrijden kan onnodige schade veroorzaken dieniet onder de garantie valt;

                                                • Smeer de ketting en de standaard regelmatig: dit vertraagt slijtage of andere eventuele problemen (houd bij sneeuwde ketting schoon).